Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2010 11:21 - ХОЛОГРАФСКАТА ВСЕЛЕНА - Майкъл Толбът (откъси)
Автор: universalnite1neo Категория: Други   
Прочетен: 11838 Коментари: 34 Гласове:
53


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЕКСПЕРИМЕНТАЛНА ПОДКРЕПА ЗА
ХОЛОГРАФСКАТА ВСЕЛЕНА НА БОМ
  Поредица възбуждащи интереса открития във физиката подсказват, че Бом
може би е прав. Дори да пренебрегнем неизявеното море от енергия, пространството е изпълнено със светлина и други електромагнитни вълни, които постоянно се пресичат и интерферират помежду си. Както видяхме, всички частици са също и вълни. Това означава, че физическите обекти и всичко други неща, което ние
възприемаме в реалността, са изградени от интерфериращи структури - факт, който
има неоспорими холографски последствия.
  Друга непреодолима част от доказателствата идва от едно скорошно
експериментално откритие. През 70-те години наличната технология вече позволява
да се проведе експеримента с двете частици, замислен от Бел, и мнозина
изследователи опитват да решат задачата. Въпреки че откритията са обещаващи,
никой не е в състояние да получи убедителни и окончателни резултати. Най-сетне
през 1982 г. физиците Ален Аспе, Жан Далибар и Жерар Роже от Института по оптика
при Парижкия университет успяват. Първо те създават серии от двойки фотони, като
загряват калциеви атоми с лазери. След това позволяват на всеки фотон да отлети в
противоположни направления през тръба с дължина 6,5 метра и да преминава през
специални филтри, които го насочват към един от два възможни анализатора на
поляризацията. 10 билионни части от секундата отнема на всеки филтър
превключването от единия към другия анализатор, около 30 билионни части от
секундата по-малко, отколкото отнема на светлината да пропътува целите 13 метра,
отделящи всеки набор фотони. По този начин Аспе и неговите колеги са в състояние
да изключат всяка възможност за комуникация между фотоните посредством някой от познатите физически процеси.
  Аспе и неговият екип откриват, че, както предсказва квантовата теория, всеки
фотон все пак е способен да съотнася (корелира) своя ъгъл на поляризация с този на неговия двойник. Това означава, че или Айнщайновата забрана за комуникация със скорост по-голяма от тази на светлината бива нарушена, или двата фотона са
нелокално свързани. Тъй като повечето физици се противопоставят на допускането
за процеси със скорост по-голяма от тази на светлината, експериментът на Аспе
обикновено се разглежда като действително доказателство, че връзката между двата
фотона е нелокална. Освен това, както отбелязва физикът Пол Дейвис от
университета на Нюкасъл на Тайн*, Англия, тъй като всички частици са постоянно
взаимодействащи и отделящи се, „нелокалните аспекти на квантовите системи са
следователно общо свойство на природата".
  Откритията на Аспе не доказват, че моделът на вселената, предложен от Бом,
е правилен, но те наистина му дават страхотна подкрепа. Всъщност, както
отбелязахме, Бом не смята никоя теория за правилна в един абсолютен смисъл,
включително своята собствена. Всички са само приближения до истината, крайни
карти, които ние използваме, за да картографираме територия, която е и безкрайна, и неделима.Това не означава, че той смята своята теория за недоказуема. Той е
уверен, че в някакъв бъдещ момент ще бъдат развити техники, които ще позволят да
бъдат проверени неговите идеи (когато Бом е критикуван в този пункт, той отбелязва,
че има редица теории във физиката, като например „суперструнната теория", които
вероятно няма да е възможно да бъдат проверени в течение на няколко десетилетия).

ПРИБРАМ И БОМ ЗАЕДНО
  Разгледани заедно, теориите на Бом и Прибрам предоставят напълно нов
начин за вглеждане в света: Нашите мозъци конструират математически
обективната реалност чрез интерпретиране на честоти, които са в крайна
сметка прожекции от друго измерение, от един по-дълбок ред на съществуване,
който е отвъд пространството и времето: Мозъкът е холограма, забулена в една
холографска вселена.
  Този синтез кара Прибрам да осъзнае, че обективният свят не съществува,
най-малкото не по начина, по който сме свикнали да вярваме. Това, което е „извън
нас", е необятен океан от вълни и честоти, а реалността ни изглежда действителна
само защото нашите мозъци са в състояние да възприемат тази холографска
мъглявина и да я обърнат в пръчките, камъните и другите познати обекти, които
изграждат нашия свят. Как мозъкът (който сам е изграден от честоти на материята) е
в състояние да възприеме нещо толкова невеществено като мъглявината от честоти
и да я превърне в нещо, което изглежда твърдо при допир? „Видът математически
процеси, който Бекеши симулира с неговите вибратори, играе основна роля в начина,
по който нашите мозъци конструират образа на един външен свят", казва Прибрам.
С други думи, гладкостта на едно парче фин порцелан и усещането на пясъка под
краката ни при разходка по плажа са в действителност само разгърнати версии на
синдрома на илюзорния крайник.
  Според Прибрам това не означава, че няма порцеланови чашки и зрънца пясък
извън нас. Това просто означава, че една порцеланова чашка има два различни
аспекта на нейната реалност. Когато преминава през филтъра на лещите на нашия
мозък, тя се проявява като чаша. Но ако можем да се отървем от нашите очни лещи,
ние ще я преживеем като една интерференчна картина. Кой от тези аспекти е реален
и кой - илюзия? „И двата са реални за мен - казва Прибрам - или, ако искате да го
изрека, нито един от тях не е реален."
  Това положение на нещата не се ограничава само до порцелановите чашки.
Ние също обладаваме два твърде различни аспекта на нашата реалност. Можем да
разглеждаме себе си като физически тела, движещи се през пространството. Или
можем да се разглеждаме като мъглявина от интерференчни структури, забулили от
край до край космическата холограма. Бом смята, че тази втора гледна точка може да бъде дори по-правилна, защото да мислим себе си като холографски ум/мозък,
гледащ към една холографска вселена, е отново абстракция, опит за отделяне на две
неща, които в крайна сметка не могат да бъдат отделени.
  Не се измъчвайте, ако това е трудно за схващане. Относително лесно е да
разберем идеята на холизма в нещо, което е външно за нас, като ябълка в холограма. Това, което създава затруднения в случая е, че ние не гледаме холограмата. Ние сме част от холограмата.
  Трудността е и друг показател за това, колко радикални са измененията, които
Бом и Прибрам се опитват да внесат в нашия начин на мислене. Но това не е просто
едно коренно преразглеждане. Твърдението на Прибрам, че нашите мозъци
конструират обекти, бледнее пред друг от изводите на Бом: че ние дори
конструираме пространството и времето. Последствията от този възглед са
само една от темите, които ще бъдат обсъдени, когато изследваме въздействието,
което идеите на Бом и Прибрам имат върху работата на изследователи в други
области.
 

 



Гласувай:
53



1. taidzi - Открих интересно изречение &qu...
27.12.2010 11:42
Открих интересно изречение "интерпретиране на честоти, които са в крайна
сметка прожекции от друго измерение, от един по-дълбок ред на съществуване,
който е отвъд пространството и времето" . Това дава според моите знания обяснение например за снимки, запечатали неща от други реалности .
Фоторепортер заснел духа на загинал монах http://taidzi.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/06/29/unikalno-fotoreporter-zasnel-duha-na-zaginal-monah.569155
цитирай
2. universalnite1neo - Ре 1. taidzi
27.12.2010 11:50
:) Интересно . Не бях попадал на такава статия . Разгледах снимката - все пак дали не се дължи и на нещо материално ? Иначе вярвам в способността за заснемане на подобни явления , аз самият имам снимки с такова съдържание .
цитирай
3. taidzi - :) Интересно. Не бях попадал на т...
27.12.2010 12:02
universalnite1neo написа:
:) Интересно . Не бях попадал на такава статия . Разгледах снимката - все пак дали не се дължи и на нещо материално ? Иначе вярвам в способността за заснемане на подобни явления , аз самият имам снимки с такова съдържание .

Би могло да е материално , да не отричаме обаче възможността духът на монаха да е решил с това проявление да подскаже за нередност около смъртта си .
цитирай
4. universalnite1neo - Ре 3. taidzi
27.12.2010 12:07
:) Естествено , аз опитвам да дам само и другите възможности като вероятност .
Имах стар постинг за астралните видения по пътища в Англия - в някаква степен подкрепя тезата ти .
цитирай
5. анонимен - Не ви ли омръзна да пишете глупости, ...
27.12.2010 12:10
Не ви ли омръзна да пишете глупости, бе, щураци безподобни !
цитирай
6. universalnite1neo - Ре 5. анонимен
27.12.2010 12:12
:))) Не ни е омръзнало , анонимен , едва сме започнали даже .
Ако търсиш жълтите клюки - сбъркал си блога просто ;)
цитирай
7. анонимен - НАМЕРЕТЕ СРЕДСТВА - ОКЕАН ПРЕС-...
27.12.2010 13:25
НАМЕРЕТЕ СРЕДСТВА - ОКЕАН ПРЕС-ВАРНА ЩЕ Я ОБНАРОДВА С ВКУС.
цитирай
8. universalnite1neo - Ре 7. анонимен
27.12.2010 13:31
Това ми звучи повече като реклама на издателство . Закъснение имате - книгата отдавна е пусната на пазара ;)
цитирай
9. alexmunro - Не ви ли омръзна да пишете глупости, ...
27.12.2010 13:39
анонимен написа:
Не ви ли омръзна да пишете глупости, бе, щураци безподобни !

Опа, още един за класацията топ бисери за годината! :) ;)
цитирай
10. universalnite1neo - Ре 9. alexmunro
27.12.2010 13:42
:)) Абсолютно , не съм забравил и в края на годината ще има специален постинг за всички подобни бисери .
Поздрави за теб , приятелю !
цитирай
11. alexmunro - Една мисъл на учителя Петър Дънов.
27.12.2010 13:55
Мисля е уместно да се спомене една мисъл на учителя!

"Съвременните хора са дошли до едно положение, по-горе от което не могат да се повдигнат. Защо ? Защото като им се изнесат известни истини, те започват да се подиграват. Тази черта особено се забелязва у българите, които не оценяват нещата и са готови винаги да се подиграват, да се надсмиват.
Това се дължи на факта, че религиозното чувство у тях е слабо развито. Затова горната част на главата им, където се намира центърът на религиозността, е сплесната. Отвърстието на религиозното чувство им създава големи нещастия."
цитирай
12. universalnite1neo - Ре 11. alexmunro
27.12.2010 14:00
:) Това беше право в десятката ! Толкова сполучливо описание само в няколко изречения .
цитирай
13. universalnite1neo - Спомних си и за една много удачна ...
27.12.2010 14:04
Спомних си и за една много удачна мисъл на известния Карл Сейгън : "Интелектуалните способности не са гаранция, че сте безпогрешен" . И ако повечето имаха скромността да си признаят , че не знаят всичко , вече щяхме да сме далеч по-напред по пътя на разбирането за принципите на Сътворението .
цитирай
14. savremennik - Поздравление за откъса ! Тук много ...
27.12.2010 14:44
Поздравление за откъса ! Тук много ясно се определя различието между обективната реалност и формата на нейното възприятие от страна на конкретен човек.
цитирай
15. universalnite1neo - Ре 14. savremennik
27.12.2010 14:58
Да, донякъде съм съгласен , но не е ли по-скоро преливане на обективната реалност и нейното възприятие от човека ? Този цитат ме навежда на мнението :

Можем да
разглеждаме себе си като физически тела, движещи се през пространството. Или
можем да се разглеждаме като мъглявина от интерференчни структури, забулили от
край до край космическата холограма.
цитирай
16. kapito - Философски напомня Кант. Странно.
27.12.2010 15:32
Философски напомня Кант.
Странно.
цитирай
17. universalnite1neo - Ре 16. kapito
27.12.2010 15:40
Точно така , това са го споделяли и за други изследователи на квантовата теория .
цитирай
18. kapito - Дано да сме живи да видим какво ще ...
27.12.2010 15:58
Дано да сме живи да видим какво ще стане по-нататък.
Поздравления за блога ти. Загубих се в него :))))))))))))
цитирай
19. universalnite1neo - Ре 18. kapito
27.12.2010 16:03
:) Разбира се, аз съм с оптимистична нагласа , дано да се оправдае !
Благодаря за интереса , ако имаше опция за слагане на етикети към постингите щеше да е улеснение за всеки , но за жалост няма ...
цитирай
20. svoboda64 - :) Прочетох и нищо от това не ми се вижда странно...
27.12.2010 19:03
Бих казала така, прочетете Рей Бредбъри... всъщност не съм сигурна за литературния източник... но много точно описваше какво се случва при "раждането" и "намирането" (на семействата) през измеренията... Безумен беше цитатът как се радваш на родения от теб, да речем "триъгълник", но за до го целуваш и възприемеш изцяло трябва да се "въплътиш" в тетрагон :)))

Весели празници!
цитирай
21. анонимен - ауе еии
27.12.2010 19:18
не им е омръзнало ей не им е, неука и елементарна работа,
написал тоя няква смеска от реални експерименти и собствена глупава интерпретация, показваща крещящо неразбиране нито на експеримента нито на физиката и филосовията като цяло
и тия се юрнаха да купуват и разсъждават, телета
цитирай
22. universalnite1neo - Ре 20. svoboda64
27.12.2010 19:45
:) Фантастиката има голяма заслуга за оцеляването на подобни знания . Дори и сега, когато те излизат на повърхността , с удоволствие се връщам към прочетеното от този жанр !
Благодаря и весело изкарване ! :)
цитирай
23. universalnite1neo - Ре 21. анонимен - ауе еии
27.12.2010 19:46
:) Ти се грижиш за моето добро настроение , анонимен . Личи , че "физиката и филосовията" ги разбираш отлично :)))))))
цитирай
24. miaa - Здравей Нео Нула!Всеки човек е роден със свободна душа и има право да подкрепя..
27.12.2010 19:59
Да анализила, да разсъждава по дадена идея..Да я доразвие! Нищо, че не е доказана/ /времето ще покаже/ и е хипотеза..Нищо , че може да е в сферата на фантастиката! Това е право по рождение на всеки човек! Да мисли и следва убежденията си!
Толерантността и желанието да разбираме другия, е важно за да продължим напред..Добър знак, всички тези предположения да намерят своето място ..Да подредим пъзела и най- важно да направим отличен финал!А нещата ще се случват, неочаквано и естествено..Те се случват , защото за усилията и мечтите си заслужават да дадеш най- доброто от себе си!
Весели празници и не спирай, колкото и да е трудно понякога, колкото и да не вярват в това, което правиш. Направи го преди всичко заради себе си! А мъдростта и тeзи, които те обичат ще бъдат до теб:)
цитирай
25. universalnite1neo - Ре 24. miaa
27.12.2010 20:03
:) Привет , добре дошла и весело изкарване от сърце !
Аз миналата година бях написал нещо за високомерието на официалната "наука" и като че ли е добре да го припомня в този коментар : Да предположим, че някой изчезне и вие започнете издирване. Решавате да не търсите в района, където е изчезнал човекът и пречите на всички останали да търсят там. Ако някой го направи, вие го укорявате и му се присмивате, когато каже "Намерих го". Затова не намирате изчезналия човек и в умовете на участниците в издирването и на всички хора, които са под тяхно влияние, този човек остава загубен. Отвеждайки издирващите в друг район, вие може да намерите други липсващи хора, за които не сте знаели, че са там. Ще "откриете" много неща, които ще са нови за вас. Но няма да намерите онзи, който се предполага че търсите, понеже той се е загубил в района, който отказвате да претъсите. Ако приемете, че "липсващият човек" е символ на мистериите на живота и че издирващите са преобладаващите насоки в науката, имате причината, поради която науката все още не е намерила отговора на тези т. нар. "мистерии".

цитирай
26. miaa - Нека се научим да уважаваме Човека ...
27.12.2010 20:11
Нека се научим да уважаваме Човека до нас! Това беше моето послание..
Въпреки различията , въпреки религиите, въпреки социалната принадлежност!
Аз не съм запозната с тези неща, защото не разбирам от естеството на тази материя, но нека бъдем толерантни един към друг! По повод изказването на Анонимния , реших да се намеся:) Пожелавам ти успехи и щастие!
цитирай
27. universalnite1neo - Ре 26. miaa
27.12.2010 20:18
:) Благодарен съм ти , това е точно така .
А сега в тази връзка с анонимните бисери ще дам анонс - подготвям постинг с най-избраните коментари на мои постинги през годината . Купонът ще бъде пълен :))
цитирай
28. dolsineq - Всички сме ходели на цирк и сме били ...
28.12.2010 09:36
Всички сме ходели на цирк и сме били изненадвани от номерата на мага. Режи глави, ръце, от цилиндър вади зайчета, гълъби и всичко, за което можеш да се сетиш. И всичко това е тайна, но само за непросветеният. Малцина знаят, че това е игра на въображението, на умението ни да наблюдаваме, възприемаме и анализираме. Сетих се за още нещо. Всичко, което се е случило, дори и преди секунда е вече спомен. Държали сме в ръцете си гълъб, преди малко, сега той е само в нашата памет. Бил е реалност, сега е само въображение и мисъл. Но това не значи, че той не съществува.
цитирай
29. valena - "Вчерашните мистерии са днешната наука. Днешните мистерии са утрешната наука"
28.12.2010 10:27
В синхрон с края на откъса, който публикуваш, звучат думите на Уилър:" Ние не сме просто странични зрители на космическата сцена; ние сме оформители и създатели в една съпричастна вселена."
цитирай
30. universalnite1neo - Ре 28. dolsineq
28.12.2010 11:13
Много точно изказване - тайна е само за непосветения или по-скоро за този, който няма достатъчно информация . Спомням си как преди да започна серизни занимания с медитация също съм бил учуден от много "паранормални" явления , но след това постепенно стигнах и до обяснението им.
Всяка мисъл предшества случващото се на това физическо ниво - например една успешна сделка също е нейно творение. Дори и след реализацията на този план записът на мисълта остава в тези фини полеви структури . Така че е уместно да се запитаме - къде свършва реалното и започва илюзията ?
цитирай
31. universalnite1neo - Ре 29. valena
28.12.2010 11:14
:) Чудесни мисли, заслужават да си ги запиша отделно . Тук е есенцията - оформители и създатели в една съпричастна вселена . Поздрави !
цитирай
32. zaw12929 - E, dobre!
28.12.2010 23:26
http://store4.data.bg/angelhell/vesela_koleda/vesela_koleda.swf
цитирай
33. get - За - Ефекта на "вплитането" и относно Информационно-полевата форма на Природата !
29.12.2010 19:14
По отношение на ... "1982 г. физиците Ален Аспе, Жан Далибар и Жерар Роже от Института по оптика при Парижкия университет успяват." това е доразработено в научно популярна форма в една книжка с име "Вплитането" от Амир Аксел. По точното наименование, на този процес е "Ефект на вплитането".(Подобен ефект е наблюдаван и при експерименти с елементарни частици)
Позволявам си да го предам в по-достъпна форма ! - При избиването на двата фотона от мишената(респективно и при ел.частици) първите имат "всеки
... свой ъгъл на поляризация" различен от този на неговият двойник - вторите спин(въртене).
Ако на едната от двете частици се промени тази негова качествена характеристика, то на неговият двойник-близнак, настъпва съотвестваща(ообратна) промяна едновременно. Тоест, като че по някакъв начин, МИГНОВЕННО, информацията за промяната се принася от единият близнак към другият. От тук се прави извод че това става на база съществуващо информационно поле, което е тотално. От там се "излиза" от презумпцията на Айнщайн, че не може да съществуват в природата скорости, по-големи от тези на светлината.
От тук изводът, че природата по своята същност е тотална информационно поле, като преносът в него става при скорости по-големи от "допустимите".
Простете ако ви обяснявам вече известни неща !

С уважение !
цитирай
34. universalnite1neo - Ре 33. get
29.12.2010 21:20
Да , всъщност най-голяма скорост има мисълта, но тук още не е създадена апаратура, за да я регистрира . Може би в бъдеще ще стане и това .
Благодаря за коментара , добре сте дошъл :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: universalnite1neo
Категория: Хоби
Прочетен: 1932705
Постинги: 148
Коментари: 2421
Гласове: 10700
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930