Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2010 17:27 - Холографската вселена - Майкъл Толбът ( откъси )
Автор: universalnite1neo Категория: Други   
Прочетен: 35284 Коментари: 48 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  За все по-увеличаващия се брой учени, които възприемат и започват да
използват холографския модел бързо става ясно, че той действително помага да се
обяснят всички паранормални и мистични преживявания, а през последните 5-6
години продължава да подтиква изследователите и да хвърля светлина върху все
повече необясними преди явления. Например:
 През 1980 г. психологът д-р Кенет Ринг от Университета на Кънектикът
допуска, че преживяванията на прага на смъртта могат да бъдат обяснени
чрез холографския модел. Ринг, който е президент на Международната
асоциация за изследване на състояния на прага на смъртта, смята, че
подобни изживявания, както и самата смърт, не са нищо друго, освен
преместване на нечие съзнание от едно равнище на холограмата на
реалността на друго ниво.
 През 1985 г. д-р Станислав Гроф, ръководител на психиатричните
изследвания в Мерилендския център за психиатрични изследвания и
асистент по психиатрия в медицинския факултет на университета „Джон
Хопкинс", публикува книга, в която стига до извода, че съществуващите
неврофизиологически модели на мозъка са неадекватни и само някакъв
холографски модел може да обясни неща като архетиповите
преживявания, неочакваните срещи с колективното несъзнавано и други необичайни явления, които настъпват при изменени състояния на
съзнанието.
 През 1987 г. на годишното събрание на Асоциацията за изследване на
сънищата, проведено във Вашингтон, физикът Фред Алън Улф направи
изказване, в което твърдеше, че холографският модел обяснява
осъзнатите сънища (необичайно ярки сънища, в които спящият осъзнава,
че е буден). Улф смята, че такива сънища в действителност са посещения
на паралелни реалности, а холографският модел в крайна сметка би ни
позволил да развием една „физика на съзнанието", която ще ни даде
възможност да започнем да изследваме по-цялостно тези нива на
съществуване в други измерения,
 През 1987 г. д-р ф. Дейвид Пийт, физик от Кралския университет на Квебек
(Канада), твърди в книгата си, озаглавена Синхроничност: Мостът между
материята и ума, че синхроничностите (съвпадения, които са необичайни
и толкова психологически значими, че не изглежда да са резултат само на
случайност) могат да бъдат обяснени чрез холографския модел. Пийт
вярва, че такива съвпадения са всъщност „цепнатини в тъканта на
реалността". Те разкриват, че нашите мисловни процеси са свързани с
физическия свят много по-тясно, отколкото се подозираше досега.
Това са само няколко от провокиращите мисленето идеи, които ще бъдат
разисквани в тази книга. Голяма част от тях са извънредно спорни. В действителност
самият холографски модел е във висша степен дискусионен и в никакъв случай не е
приеман от множество учени. Въпреки това, както ще видим, мнозина видни и
влиятелни мислители наистина го подкрепят и смятат, че той е може би най-точната
картина на реалността, с която разполагаме за момента.
   Последен щрих към доказателствата в подкрепа на холографския модел е
самото паранормално. Това не е маловажен момент, защото през последните
няколко десетилетия се натрупа забележителен масив от данни, които подсказват, че
нашето съвременно разбиране на реалността, солидната и удобна картина на света,
която сме изучавали в колежите, е погрешна. Тъй като тези открития не могат да
бъдат обяснени от който и да е от нашите общоприети научни модели, науката в
повечето случаи ги пренебрегва. Обаче обемът на данните достигна точката, в която
положението вече става неудържимо.
  Само един пример - през 1987 г. физикът Робърт Джен и клиничният физиолог
Бренда Дън, и двамата от Принстънския университет, обявяват след десетилетие на
упорито експериментиране в тяхната Принстънска лаборатория за изследване на
машинни аномалии, че са натрупали неоспорими доказателства за способността на
ума психически да взаимодейства с физическата реалност. По-точно Джен и Дън
откриват, че и само чрез съсредоточаване на ума хората са в състояние да повлияят
на начина, по който действат определени машини. Поразяващо откритие, което не
може да бъде обяснено и вписано в нашата стандартна картина на света.
То обаче може да бъде обяснено чрез холографския възглед. Щом
паранормални събития не могат да бъдат разяснени в рамките на нашите
съвременни научни разбирания, значи те изискват нов начин за виждане на
вселената, нова научна парадигма.
   Но защо науката така се съпротивлява, когато стане дума за паранормалното?
Този въпрос е по-труден. Като коментира съпротивата, на която се е натъкнал поради
намиращите се в разрез с общоприетото свои възгледи за здравето, д-р Бърни С.
Сийгъл, хирург от Йейл и автор на бестселъра Любов, медицина и чудеса, твърди, че
причината е в пристрастеността на хората към техните убеждения*. Сийгъл казва, че
затова, когато се опитваш да промениш убежденията на хората, те реагират като
наркомани.
Изглежда в наблюдението на Сийгъл се съдържа голяма доза истина, особено
като си припомним колко много велики прозрения и открития в историята на
цивилизацията първоначално са били посрещнати с такова страстно отхвърляне. Ние
сме пристрастени към нашите вярвания и се държим като наркомани, когато някой се
опита да ни отнеме мощния опиум на нашите догми. И тъй като западната наука през
последните няколко века гледа с недоверие към паранормалното, тя не иска да се
откаже от своята наркомания толкова леко.
 



Гласувай:
32



1. galatceq - Колко обещаващо начало на книгата ! ...
22.07.2010 17:35
Колко обещаващо начало на книгата ! След постинга ти за паралелните светове сигурно това е естественото продължение ;)
цитирай
2. universalnite1neo - Ре 1
22.07.2010 17:38
Абсолютно вярно - продължение, което е логически обусловено . Време е тези истини да изплуват на повърхността !
цитирай
3. galatceq - Имаш предвид за научните обяснения ...
22.07.2010 17:44
Имаш предвид за научните обяснения на паранормалното ? Ако е това - съгласна съм с теб , крайно време е :)
цитирай
4. miaa - Здравей Нео Нула!
22.07.2010 17:46
Човек трябва да бъде открит и да приема паранормалните явления естествено.
Да има съзнанието за всичко, което не знае. Да еволюира и да се самоусъвършенства. Интересна статия, поздрави!
цитирай
5. universalnite1neo - Ре 3
22.07.2010 17:47
Точно за тази гледна точка ми е думата, езотеричните обяснения ги знаем .
цитирай
6. universalnite1neo - Ре 4
22.07.2010 17:49
:) Привет, Миа ! Разбира се - когато ги опознае тези явления, човек започва да не ги тълкува като паранормални, а като закономерни . Очаквай още от книгата на Майкъл Толбът . Поздрави :)
цитирай
7. galatceq - Точно за тази гледна точка ми е ду...
22.07.2010 17:55
universalnite1neo написа:
Точно за тази гледна точка ми е думата, езотеричните обяснения ги знаем .

Но не можеш да отречеш тяхната заслуга за да ги има знанията ! Няма да е обективно , нали ?
цитирай
8. universalnite1neo - Ре 7
22.07.2010 17:59
Но моля те - далеч съм от тази мисъл, ти добре знаеш, че езотериката е важна част от моите интереси !
цитирай
9. анонимен - universalen, nqma li da sleze6 na ...
22.07.2010 18:03
universalen, nqma li da sleze6 na zemqta ve4e ?
цитирай
10. galatceq - При мои медитации действително съм ...
22.07.2010 18:07
При мои медитации действително съм имала видения като холограми ;)
цитирай
11. universalnite1neo - Ре 9
22.07.2010 18:08
Без коментар ;)
цитирай
12. universalnite1neo - Ре 10
22.07.2010 18:10
;) Изненада - аз пък дори имам снимки с видения от други честоти - и те изглеждат като холограми !
цитирай
13. galatceq - Сериозно ли говориш ?! Ако наистина ...
22.07.2010 18:17
Сериозно ли говориш ?! Ако наистина имаш такива снимки - това си е цяла революция ! Какви са те , кажи нещо за тях ?
цитирай
14. universalnite1neo - Ре 13
22.07.2010 18:25
Правени са преди повече от 30 години, цветни са и най-важното : показвал съм ги на професионален фотограф, който каза, че няма някаква манипулация или дефект и не може да си обясни наличието на тези изображения с нормалните понятия !
цитирай
15. inalii - ЩЕ..
22.07.2010 18:29
ЩЕ го прочета отново. Интересува ме.
цитирай
16. galatceq - Какво чакаш тогава, защо не ги пу...
22.07.2010 18:30
Какво чакаш тогава, защо не ги публикуваш тези снимки ? Ще бъде супер :)
цитирай
17. universalnite1neo - Ре 15
22.07.2010 18:33
:) Привет , хубаво е да си припомни човек някои неща. "Холографската вселена" е от тях !
цитирай
18. universalnite1neo - Ре 16
22.07.2010 18:34
;) Има време, ще направя и това , но още не е подходящ момент .
цитирай
19. galatceq - Не е честноо, искам да видя ! Обещай, ...
22.07.2010 18:38
Не е честноо, искам да видя ! Обещай, че ще го направиш !
цитирай
20. universalnite1neo - Ре 19
22.07.2010 18:41
:) Спокойно - обещавам ти .
цитирай
21. ferdi - Нео, обещавай :)
22.07.2010 19:45
Присъединявам се към galatceq и аз искам да ги видя тези снимки!
цитирай
22. анонимен - Какво значи холография??
22.07.2010 20:10
Какво значи холография??
цитирай
23. universalnite1neo - Ре 21
22.07.2010 20:16
:) Добре , ще има, първото условие е да ги кача на компютъра, понеже както казах те са на повече от 30 години .
цитирай
24. universalnite1neo - Ре 22
22.07.2010 20:17
Има много и разнообразни материали по темата холография в нета ;)
цитирай
25. анонимен - от.ан22
22.07.2010 20:45
да Но ти знаеш ли. Разбира се че съм видял каквото може да се види, но едва ли някой разбира нещо.
цитирай
26. universalnite1neo - Ре 25
22.07.2010 20:51
В такъв случай препоръчвам да прочетеш и по-нататъшните откъси от книгата - това е едва увода. Разбира се няма да мога всеки ден да ги публикувам , но ще го правя с течение на времето .
цитирай
27. анонимен - Не се измъквай! Кажи какво е холо...
22.07.2010 21:09
Не се измъквай! Кажи какво е холография!?? По скоро, какво е холографски модел?
цитирай
28. universalnite1neo - Ре 27
22.07.2010 21:11
Темата не е за обяснение с няколко изречения. Затова ти препоръчвам да следиш цялата поредица . Изборът е твой ;)
цитирай
29. анонимен - Все тая. Знаеш ли колко съм чел. И не ...
22.07.2010 21:37
Все тая. Знаеш ли колко съм чел. И не само чел, също и осмислял, но все тая, всеки казва неща които не са му ясни. Сигурен съм че нещата не са им ясни на тези които говорят за холографският модел, нито пък - и всички други учени.
цитирай
30. universalnite1neo - Ре 29
22.07.2010 21:43
Ти си стигнал до извод , няма какво да прочетеш ново !
цитирай
31. анонимен - yogite!ot Tapcho
22.07.2010 23:07
Dokato ne se zaemat seriozno s indiiskata literatura po vaprosa mnogo ima da podsmarchat ama triabva da se znae sanskrit i rediza oshte neshta.... tam vsichko e obiasneno ot predi jiliadi godini no zapadnata nauka si znae neinoto i varvi po svoipat....
цитирай
32. universalnite1neo - Ре 31
22.07.2010 23:17
Съгласен съм , анонимен - без познанията от Йога няма да се получи качествено обяснение .... Всъщност ако си чел стари мои постинги - знаеш, че това, което ни представят не е истинската наука , но в този труд на Толбът все пак има ценни отправни точки .
цитирай
33. анонимен - Това за индийската научна. . . . . . . ...
22.07.2010 23:39
Това за индийската научна ....... Ще кажа за Ганеша когато е трябвало да го изберат за Ганапати, в това състезание между него и брат му, се казва че всички богове са илюзия, тоест всичко е илюзия - освен Шива и Парвати, всичко е проекция на тях двамата. ... Иначе и в Гностическите текстове има нещо, също и в Даоизма. Но тъй или иначе ние нямаме точният модел - който да е ясен на нашите представи и измервания.
цитирай
34. universalnite1neo - Ре 33
22.07.2010 23:45
Индивидуалните занимания с Йога са нещо различно от догмите ;) , точно те преобръщат представите и измерванията .
цитирай
35. podvodni - Ако знаеш колко неща има да ауча!!!!
23.07.2010 00:35
Ако знаеш колко неща има да ауча!!!!
цитирай
36. universalnite1neo - Ре 35
23.07.2010 00:37
:) Винаги е така . От философията запомних една чудесна сентенция - научаването на нещо ново не е увеличение на познанието ни, а просто намаляване на невежеството ни . Това е валидно за всеки и всичко .
цитирай
37. podvodni - "Сийгъл казва, че затова, ...
23.07.2010 00:39
"Сийгъл казва, че
затова, когато се опитваш да промениш убежденията на хората, те реагират като
наркомани."
Харесвами тази фраза. Всеки ден се потвърждава, и до сега никой не я е опровергал.
цитирай
38. podvodni - :) Винаги е така. От философията ...
23.07.2010 00:42
universalnite1neo написа:
:) Винаги е така . От философията запомних една чудесна сентенция - научаването на нещо ново не е увеличение на познанието ни, а просто намаляване на невежеството ни . Това е валидно за всеки и всичко .

Виж сега, аз че съм си невеж го знам. Ама ти пък си безкрайно директен. :D
цитирай
39. universalnite1neo - Ре 37
23.07.2010 00:42
:) Съгласен съм дори с точките и запетайките в изречението ! Примерите са безброй ...
цитирай
40. universalnite1neo - Ре 38
23.07.2010 00:44
:)))))) Това е да имаш чувство за хумор . НО за баланс - добре се справяме с намалението на невежеството , прав ли съм ?
цитирай
41. podvodni - Предполагам че си прав. Макар че в ...
23.07.2010 00:51
Предполагам че си прав. Макар че в момента си седнал да те не болят краката.
цитирай
42. universalnite1neo - Ре 41
23.07.2010 00:53
:) Истината е, че редувам - седнал, станал .... златната среда държа ;)
цитирай
43. godlieb - КАКВО НИ ОЧАКВА - САМО ОТ ВРЕМЕ НАВРЕМЕ!
23.07.2010 12:29
ХОЛОГРАМОТНОСТТА - ДОБРО ПОПУЛЯРИЗАЦИОННО ПОСТИЖЕНИЕ - БИ ОБЯСНИЛО ПОЧТИ ВСИЧКО - КАКТО И БЕЗНАДЕЖНОТО. БАН - НЯМАХА ЛИ ОПРЕДЕЛЕНИ ПОСТИЖЕНИЯ - ОЩЕ В НАЧАЛОТО НА ШЕСТЕСЕТТЯХ ГОДИНИ?
цитирай
44. universalnite1neo - Ре 43
23.07.2010 13:24
Интересно за 60-те години, има ли повече подробности ? По мое мнение - сигурно е имало постижения, но няма как да бъдат оповестени в тогавашните времена на материализъм.
цитирай
45. анонимен - Холографски модел - е когато вземеш ...
23.07.2010 13:33
Холографски модел - е когато вземеш една частица от някакво цяло, и тази частица която и да е от цялото, всъщност съдържа информация за това цяло. Тоест всеки пиксел съдържа образа на цялата картина. Чупиш една чаша, и всяка счупена част от чашата - съдържа цялата чаша. Всяка капка от океана съдържа океана. ............ Пълен булшит... Взима се нещо модерно и се прави окраса на незнанието!!!
цитирай
46. universalnite1neo - Ре 45
23.07.2010 15:22
Странно или не - точно така е ! Но няма как да се осъзнае с познатото шаблонно мислене , наложено от материализма !
цитирай
47. mia2442 - Това е една от най-великите книги!:)
24.07.2010 22:36
Мисля, че влиза в моите топ 20 - задължителни за всеки!
радвам се, че писа за нея!:)
цитирай
48. universalnite1neo - Привет :) Много ценно инфо има у нея, ...
24.07.2010 23:07
Привет :) Много ценно инфо има у нея , ще продължавам с откъсите и дано повече бъдат тези, които я прочетат !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: universalnite1neo
Категория: Хоби
Прочетен: 1921090
Постинги: 148
Коментари: 2421
Гласове: 10700
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031