Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01 11:18 - Наистина ли целият ни живот е сън ?
Автор: universalnite1neo Категория: Хоби   
Прочетен: 4004 Коментари: 34 Гласове:
65


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Водещите учени питат : наистина ли целият ни живот е сън ?
    Това заглавие се появи във в-к "Сънди Таймс" през февруари 2005 г. Сюжетът на статията се въртеше около размислите на сър Мартин Рийс, член на Британското Кралско астрономическо дружество, който заяви следното : "Само за няколко десетилетия компютрите се развиха от обикновени машини, способни да симулират единствено прости зададени модели, до мозъци, които са в състояние да създадат виртуални светове с най-големи подробности. И ако тази тенденция продължи, в най-скоро време вероятно ще разполагаме с компютри, които ще могат да симулират светове, по-сложни дори от света, в който си мислим, че живеем. А тази вероятност поставя един важен философски въпрос : възможно ли е и ние самите да сме част от подобна симулация и възможно ли е онова, което си мислим, че е Вселената, да не е нищо повече от небесен свод, а не истинският Космос ? Нищо чудно и ние самите да сме симулирани ! "
 

   Налага се да припомним и по-широкия контекст на тези размишления - факта, че все повече учени заповат да се дивят на степента на фина настройка, през която е трябвало да преминем през своята еволюция. А този факт ги кара да поставят под въпрос реалността и да се питат кое е истинско и кое - не е.
   Изкуството се старае да не изостава от последния развой в науката. Налице са редица филми и романи, които допринасят за нашата аклиматизация към идеята за "виртуалната реалност". Филип Дик, който е може би първият писател, хвърлил семената на подобна концепция в почвата на популярната култура, притежава редица умения в сферата на променените състояния на съзнанието и паралелните измерения. Неговият роман "Сънуват ли андроидите електрически овце?" бе филмиран. Сред другите филми на тази тема са : "Специален доклад", също базиран на един от романите на Дик, "Зов за завръщане", "Шоуто на Труман". Ала култовият хит безсъмнено е "Матрицата".


   В "Матрицата" страховити, облечени в мрачни одежди злодеи, охраняват виртуалния свят, който наричаме реалност, за да ни контролират и направляват за свои си нечестиви цели. В известен смисъл концепцията за филма отразява постулатите на мистичните школи и тайните общества. Въпреки че всички същества, които живеят под воала на илюзията, са част от йерархията на Божиите мисловни еманации, някои от тях демонстрират смущаваща морална двойнственост.





   Това са същите онези същества, които хората от света на древността възприемат и рисуват като свои богове, духове и демони.


  "Апокрифната история на света"









Гласувай:
67
2



1. psytherapy - Както казва Махариши,
12.01 11:43
това, което се появява и изчезва - не е реално, реално е това, което остава непроменено ...
цитирай
2. universalnite1neo - Ре 1. psytherapy
12.01 11:47
:) Разбира се , а в света на проявеното единствено постоянно е вечно променящото се . Поздрави !
цитирай
3. wonder - Отговарям в прав текст: Наистин...
12.01 12:50
Отговарям в прав текст: Наистина!
Сънят е най-будното ни състояние!
Не съм съгласна с един бегъл абзац в статията, гласящ, че "изкуството се опитва да догони науката" - напълно обратно е.
Примери тук:

http://wonder.blog.bg/hobi/2007/04/06/nai-velikite-fantasti-i-fantaziite-im.58271?reply=194559
цитирай
4. universalnite1neo - Ре 3. wonder
12.01 13:15
:) Привет , благодаря ти за това хубаво допълване с фантастите . Много истини са се съхранили чрез тях и затова често им отделям внимание в блога си .
Наскоро имах разговор с познат , в който стана въпрос за малките юзърчета - той не смята , че те съществуват , понеже не ги е виждал . Попитах го " Имаш ли часовник ? " " Да, защо ? " " А би ли очаквал да видиш в него часовникаря , който го е направил ? " " Стига глупости , разбира се, че не ! " " Тогава как очакваш да видиш и малките юзърчета в тяхното триизмерно творение ? " ...
цитирай
5. forkata - koi znae
12.01 17:48
v koi sarvar sme vsicki,ili v niakoia igra,otdavna mi se struva ce e taka,edni minavat na po visoko nivo,drugi gi triat i izcezvat
цитирай
6. virgo - Привет братко <3
12.01 18:39
Целият ни живот е едно сънуване, рамкирано в материални структури. Съновиденията ни дават усещане за реалност. Още с раждането си попадаме в един кошмарен сън, пълен с война и насилие. Това е нашето изпитание.
За двете хиляди години на Епохата на Рибите, която наближава своя край, между нашите съновидения и нашите богове не е имало хармония. Отделните хора сънуват своите малки сънища, които събрани заедно образуват този адски кошмар, който наричаме реалност. Достатъчен е бегъл поглед към новините, за да се види войната, насилието, престъпността и недоверието, потвърждаващи цялата кошмарност на нашето колективно съновидение.
Да, нашият живот е един сън. Когато бъде осъзнат той вече престава да бъде сън, човек излиза от илюзията , в която е потопен. Можем само да си пожелаем скорошно събуждане :)))))) На теб - успех в начинанията по събуждане <3<3<3
цитирай
7. prespanski - "Наистина ли целият ни живот е ...
12.01 18:52
"Наистина ли целият ни живот е сън ?"

Не, разбира се. Това са си чисто езически вярвания. Може на някой да му се иска да е сън, ама е реалност и затова живейте в реалността.
цитирай
8. dolsineq - "Наистина ли целият ни живот е ...
12.01 19:44
"Наистина ли целият ни живот е сън ?" – май на някой му се е приискало да е вечен. Променяме само физичното си състояние, но поради способността си да забравяме, помним само моментното си състояние...:)
цитирай
9. universalnite1neo - Ре 5. forkata
12.01 20:11
:) Привет , стискам ти задочно ръка за този коментар !
Преди време ми дойде нещо, което фигуративно изказва същото :

Нестандартен поглед върху Играта :

Низш Аз - хардуер
Висш Аз - софтуер
Съществата-творци (известни и като божества) - малки юзърчета
Първоизточника (Универсума) - главен юзър
цитирай
10. universalnite1neo - Ре 6. virgo
12.01 20:14
:) Привет , сестриче !
Права си за това съновидение ... много съм изписал по въпроса и не мисля да се повтарям . Ще кажа простичко - В градината на Сътворението има място за всякакви цветя ...
<3<3<3
цитирай
11. universalnite1neo - Ре 7. prespanski
12.01 20:16
:)) Хубаво , аз съм от съседната пряка . Събираш ли съчки за кладата вече , както го прави estirbg ?
цитирай
12. universalnite1neo - Ре 8. dolsineq
12.01 20:19
:) Привет !
Да, ако има осъзнаване само от гледна точка на триизмерното физическо ниво - няма как да е по-различно . Но ... когато отново се свържем с всички нива, нашите възприятия отразяват напътствието на нашата по-висша мъдрост и разбиране, и ние виждаме в какъв побъркан свят живеем. Когато се осъществи това повторно свързване, то може да заприлича на преливане на язовирна стена, докато познанието и информацията прииждат в съзнателното ниво. Това може да е травмиращо време, през което вие ще се питате какво става с вас и вашия живот.
цитирай
13. dolsineq - :) Привет ! Да, ако има осъзнаване ...
12.01 21:04
[quote=universalnite1neo]:) Привет !
Да, ако има осъзнаване само от гледна точка на триизмерното физическо ниво - няма как да е по-различно . Но ... когато отново се свържем с всички нива, нашите възприятия отразяват напътствието на нашата по-висша мъдрост и разбиране, и ние виждаме в какъв побъркан свят живеем. Когато се осъществи това повторно свързване, то може да заприлича на преливане на язовирна стена, докато познанието и информацията прииждат в съзнателното ниво. Това може да е травмиращо време, през което вие ще се питате какво става с вас и вашия живот.[/quote..
............................................................
Сън е всичко, което е било. Реално е само това, което става в момента.
Сещам се в момента за този пример: когато жената ражда, си казва: "никога повече няма да имам деца, а после забравя и ... всичко отначало.... Мисля, че е невъзможно да се свържим с всички нива, а ако това все пак стане, навярно ще ни превърне в богове....:)
цитирай
14. universalnite1neo - Ре 13. dolsineq
12.01 21:12
:) Имам един стар постинг на тема " Доколко реално е времето " -http://universalnite000.blog.bg/drugi/2010/05/11/dokolko-realno-e-vremeto.542775 ... може да се окаже доста относително като величина ;)
А защо да е невъзможно свързването с всички нива ? Важнот е , че разум , душа и дух са взаимно заменяеми термини, които описват сливането на енергийните полета, които вдъхват живот на физическото тяло и които никога не умират. Те съществуват на ниво, наречено от науката субатомно, поради което ние не можем да ги усетим чрез 5-те сетива. Енергиите обикновено вибрират твърде бързо за тези сетива, макар че някои чувствителни хора могат да ги различават. Когато говорим за хора, които "виждат аури", те наблюдават това съзнание около тялото. Това е гоблен от цветове, която се променя в зависимост от настроението ни. Цветовете, подобно на всичко друго са енергийни вибрации.
Тези енергийни полета, аспекти от нашия разум, се превъплъщават в безброй физически тела на тази планета и на други места. Всички ние сме извънземни, тъй като се намираме тук , на тази планета като част от нашата еволюция. Всеки от нас е имал минали животи в хода на историята. Били сме тук много пъти в безброй много различни ситуации и раси.
цитирай
15. prespanski - За никаква клада не става дума, не ми ...
12.01 21:42
За никаква клада не става дума, не ми вменявай неща, които не съм казал.
Да те попитам ако животът ти е сън защо пускаш тази статия? Ако сънуваш пускането й е безмислено, защото може дори да сънуваш, че я пускаш. И защо си пишеш с мен, ако сънуваш? :):)
цитирай
16. universalnite1neo - Ре 15. prespanski
12.01 21:45
:) Сигурно защото сънищата ни са се пресекли
цитирай
17. prespanski - :) Сигурно защото сънищата ни са се ...
12.01 22:04
universalnite1neo написа:
:) Сигурно защото сънищата ни са се пресекли

Може да смяташ, че отговорът ти е интересен, но всъщност не казва нищо.
цитирай
18. universalnite1neo - Ре 17. prespanski
12.01 22:06
:) Напротив - дори ще ти кажа , че всъщност чрез нас едно и също Главно юзърско съзнание си разговаря . Каквото и да значи това ;)
цитирай
19. prespanski - Според мен източникът на злото би ...
12.01 22:07
Според мен източникът на злото би искал да си мислиш, че всичко е сън и че не си отговорен за нищо, защото ти всъщност само сънуваш, за да му паднеш в лапите един ден (съвсем серионо ти говоря) и ти му се връзваш.
цитирай
20. universalnite1neo - Ре 19. prespanski
12.01 22:11
:) Забавляваш ме - много насериозно се взимаш . Но и това е част от Играта-илюзия .
цитирай
21. prespanski - :) Забавляваш ме - много насериозно ...
12.01 22:14
universalnite1neo написа:
:) Забавляваш ме - много насериозно се взимаш . Но и това е част от Играта-илюзия .

Защо ми пишеш, след като сънуваш? :)
цитирай
22. universalnite1neo - Ре 21. prespanski
12.01 22:16
:) Защото сънят бе забавен , а сега е време да се събудя и да те оставя в твоя сън . Лек и безметежен ти пожелавам ! :) ;)
цитирай
23. balkanec - Некои хора са се вкарали в матрицата
12.01 22:55
цитирай
24. ami - ех..
12.01 23:38
не знам колко е случайно, но минути преди да прочета този пост се наложи дълго и трудно да успокоявам 9 годишният си син, който плачеше защото не успял да си изпълни клетвата (дадена пред себе си), че ще успява всеки ден да прави така че да му стига времето за компютъра...след половин часова словесна пледоария, че това не е най-важното нещо в живота му(много разбирам и аз ;)) се стигна до изречението "искам да спя вечно!" Със свито сърце попитах "защо?", а отговорът "защото така сънят ще ми бъде реалността"..добре, че "случайно" пак днес стигнах до място в книгата която чета където се изказва подобна теория , че всъщност живота ни тук е сън за пребиваването ни там..както и обратното..другото което ми каза детето беше"имам чувството, че имам няколко тела"..Понякога е трудно просто да пожелаем "лека нощ"..:)
цитирай
25. ahair - Вие май-наистина спите
13.01 00:23
Вие май наистина спите! Я се събудете и не бъркайте категориите. Това са успиващи статии от които няма никакъв особен смисъл, дрън дрън ярина! Погледнете дълбоко в себе си, в сърцето си и ще откриете за какво става дума! Ако не можете значи наистина спите!Какво пък това е характерно за доста хора, те са нещо като зомбита! www.angel999.hit.bg
цитирай
26. apostapostoloff - Животът е
13.01 04:52
сънят на една сянка.
цитирай
27. diadokolio - Защо сън?
13.01 09:01
Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за интересния материал!
Раздвоен съм, работата ми е зависима от атмосферните условия.
Подчинявам се, търся и проследявам циклите през лятото, за да предположа зимата, а през зимата, за да съм наясно с очакванията за валежи през пролетта и зимата.
Есента ме отрезвява. Прибирам продукцията и анализирам действията си от разсада през февруари до подреденото в мазата.
Приема съществуването на необясними енергии, но залагам на премерения труд и ежедневните грижи.
Има ли проблем с продукцията, първо проверявам, какво съм пропуснал и недогледал, а после да отправям проклятие към изненадалите ме климатични промени.
Може да живея в сън, но съм щастлив, че мога да се трудя и да нося на внуците реални плодове и зеленчуци!
Моля Ви, да ме извините, ако не съм разбрал темата!
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
28. borjanmljakov - Като оставим настрана изписаните по-горе глупости, можем да се спрем на авторитения отговор на
13.01 10:46
този въпрос, даден преди близо 400 г. от популярния испански драматург Педро Калдерон де ла Барка. Четете и мислете, макар мисленето да не е точно силата ви:

&#191;Qu&#233; es la vida? Un frenes&#237;.
&#191;Qu&#233; es la vida? Una ilusi&#243;n,
una sombra, una ficci&#243;n,
y el mayor bien es peque&#241;o;
que toda la vida es sue&#241;o,
y los sue&#241;os, sue&#241;os son.
цитирай
29. mihala - Спим, за да може с помощта на съня и ...
13.01 10:51
Спим, за да може с помощта на съня и водещите ни ангели да се усъвършенстваме, а когато дойде деня, си отиваме там, където сме били или ще бъдем.
цитирай
30. janadarkova - Съгласна съм с Psyteraphy!!!
13.01 12:56
Много е прав! Сънят ни подсказва подсъзнателно нещо което ще се случи, или ни показва причини за неща, така че да ги направим по - добре. Чрез него преценяваме постъпките си, много често хората се водят от хороскопите или сънищата , стига да вярват , но много често това помага... Подсъзнанието ти подсказва за грешките които може да направиш и как да ги избегнеш, или просто във съня грешките, които вече са направени ги представя като нещо което ни кара да се замислим и да ги поправим! :))
цитирай
31. universalnite1neo - :) Благодаря на всички, написали ...
13.01 13:18
:) Благодаря на всички , написали коментар . Отговарям с един цитат от Вилигис Йегер какво е действителност : "Действителността, която считаме за действителна, не е действителната действителност. Действителната действителност ни се разкрива едва тогава, когато напуснем делничното си азово съзнание и навлезем в една по-висша сфера на съзнание. Тази сфера можем да наречем трансперсонално съзнание - за разлика от персоналното съзнание от сферата на Аза ."
цитирай
32. borjanmljakov - На баба ти фърчилото с това трансперсонално съзнание - за разлика от персоналното съзнание от сферата на Аза
13.01 15:50
.
цитирай
33. ok3223 - Наукобразни глупости,трансперсонални съзнания...
12.04 20:06

borjanmljakov - На баба ти фърчилото с това трансперсонално съзнание - за разлика от персоналното съзнание от сферата на Аза
13.01 15:50
Има нещо вярно в казаното в поста, което не прави изводите верни.

Да вземем цветовата гама.
Разликата в цветовете син, зелен, жълт и тн., е само в разлика в броя електромагнитни трептения в секунда на енергии, които ние субективно възприемаме като цветове; докато това всъщност са отделни критични нива на брой електромагнитни трептения в секунда.
Това показва, как количествените натрупвания при определени физически процеси се възприемат от сетивата на хората.
Същото се отнася за топлината и тн.
Зад нашите субективни човешки усещания и възприятия, стои една обективна действителност от качествени и количествени явления, който за удобство природата е направила да възприемаме като син, зелен и пр. цвят, или като топло и студено.
КОЕТО ГИ ПРАВИ НЕ ПО-МАЛКО ОБЕКТИВНИ И РЕАЛНО СЪЩЕСТВУВАЩИ...
ЗАД СВЕТА НА СУБЕКТИВНИТЕ ЧОВЕШКИ УСЕЩАНИ, НА СУБЕКТИВНИЯТ МИСЛОВЕН СВЯТ БИТУВАЩ В НАШЕТО СЪЗНАНИЕ,
СТОИ ЕДНА РЕАЛНО СЪЩЕСТВУВАЩА ОБЕКТИВНА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ ПОДЧИНЕНА НА ЖЕЛЕЗНИ ПРИРОДНИ ЗАКОНИ.

Нашият субективен мисловен свят се опира и подпира на на реален свят, реална действителност, която съществува извън и независимо от нашите усещания и възприятия, ОТ НАШЕТО СЪЗНАНИЕ.
цитирай
34. universalnite1neo - borjanmljakov - На баба ти фър...
12.04 20:19
ok3223 написа:

borjanmljakov - На баба ти фърчилото с това трансперсонално съзнание - за разлика от персоналното съзнание от сферата на Аза
13.01 15:50
Има нещо вярно в казаното в поста, което не прави изводите верни.

Да вземем цветовата гама.
Разликата в цветовете син, зелен, жълт и тн., е само в разлика в броя електромагнитни трептения в секунда на енергии, които ние субективно възприемаме като цветове; докато това всъщност са отделни критични нива на брой електромагнитни трептения в секунда.
Това показва, как количествените натрупвания при определени физически процеси се възприемат от сетивата на хората.
Същото се отнася за топлината и тн.
Зад нашите субективни човешки усещания и възприятия, стои една обективна действителност от качествени и количествени явления, който за удобство природата е направила да възприемаме като син, зелен и пр. цвят, или като топло и студено.
КОЕТО ГИ ПРАВИ НЕ ПО-МАЛКО ОБЕКТИВНИ И РЕАЛНО СЪЩЕСТВУВАЩИ...
ЗАД СВЕТА НА СУБЕКТИВНИТЕ ЧОВЕШКИ УСЕЩАНИ, НА СУБЕКТИВНИЯТ МИСЛОВЕН СВЯТ БИТУВАЩ В НАШЕТО СЪЗНАНИЕ,
СТОИ ЕДНА РЕАЛНО СЪЩЕСТВУВАЩА ОБЕКТИВНА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ ПОДЧИНЕНА НА ЖЕЛЕЗНИ ПРИРОДНИ ЗАКОНИ.

Нашият субективен мисловен свят се опира и подпира на на реален свят, реална действителност, която съществува извън и независимо от нашите усещания и възприятия, ОТ НАШЕТО СЪЗНАНИЕ.


Разсъжденията са на човек , който не се е занимавал с медитация и има впечатления само от 5-те сетива и прочетеното . Съжалявам , това е положението
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: universalnite1neo
Категория: Хоби
Прочетен: 276497
Постинги: 97
Коментари: 2185
Гласове: 6639
Архив
Календар
«  Май, 2012  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Блогрол
1. Основен блог
2. Ел. библиотека
3. Галацея
4. Георги Хаджийски
5. Ферди Спейс - За човешките същества, космоса и любовта
6. Системи за движение на НЛО
7. Извънтелесно преживяване
8. Франсоа Брюн - "Мъртвите ни говорят"
9. За фотонния лъч и неговото влияние
10. Планетата след края на Атлантида
11. Науката : лъжи и прикрити истини
12. Луната - позната и непозната
13. 2012 - мнения, очаквания, пророчества
14. Да си спомним кои сме
15. Еволюцията във възприятията
16. За 2012, акаша и манипулациите, свързани с тях
17. Всемирната хармония - инж. Петьо Христов
18. Voyage through space and galaxies
19. Приятна музика за медитация - Karunesh
20. Боб Фрисъл - "В тази книга нищо не е вярно"
21. Хранене и карма - penchoan.blog.bg
22. astro.com
23. alexmunro.blog.bg - много и разнообразно инфо
24. читанка.инфо
25. Полезно за първи стъпки в астрологията
26. Начален откъс на "Холографската вселена" - забележителна книга !
27. Мигел де Сервантес - Дон Кихот де Ла Манча
28. Кирлианова фотография
29. "Приказки от Рахел"
30. МЪЛЧАНИЯ ОТ НАДЕЖДА